Dokumentacja geodezyjna do celów prawnych
Realizacja wielu inwestycji budowalnych wymaga zebrania wielu dokumentów, także geodezyjnych. Te informacje wynikają między innymi z zapisów w księdze wieczystej, z ewidencji gruntów i budynków i miejscowego planu zagospodarowania lub z innych decyzji administracyjnych.
Dokumentacja geodezyjna do celów prawnych
Sporządzenie dokumentacji geodezyjnej do celów prawnych ściśle związane jest z prawem własności. Dokumentację geodezyjną i kartograficzną do celów prawnych stanowią mapy, rejestry, protokoły, wykazy, szkice, wyrysy, odpisy, wypisy i inne dokumenty, które ze względu na ich treść i urzędowe klauzule umożliwiają dokonywanie czynności w postępowaniu sądowym, administracyjnym lub przed notariuszem.
Wykonywane opracowania:
- Geodezyjne opracowanie projektu podziału (w tym sporządzenie mapy z projektem podziału)
- Geodezyjne opracowanie projektu scalenia i podziału nieruchomości
- Ustalenie granic nieruchomości – wznowienie znaków granicznych bądź ich wyznaczenie
- Badania ksiąg wieczystych
- Mapy z projektem podziału nieruchomości liniowych ( drogi ) i budownictwa
- Regulacja stanu prawnego nieruchomości